БЛОГ
ЯК ПОКАЗНИКИ ROI І ROMI ДОПОМОЖУТЬ ВАШОМУ БІЗНЕСУ В ІНТЕРНЕТІ


Показники ROI і ROMI відомі маркетологам з незапам’ятних часів – вони використовуються для розрахунку ефективності фінансових вкладень. ROI (return on investment) показує, скільки грошей приносить кожна вкладена в бізнес грошова одиниця. ROMI (return on marketing investment) відображає скільки грошей приносить кожна вкладена в маркетинг грошова одиниця. Щоб краще розуміти, розглянемо їх застосування на прикладі.
Коли потрібні ROI і ROMI
Коли ви вкладаєте гроші в різні види реклами і хочете зрозуміти, яка з них приносить більше грошей. Показник окупності інвестицій розраховується за формулою:
ROI = (Дохід від вкладень – розмір вкладень) / Розмір вкладень * 100%
Дохід від вкладень рахується, як валовий прибуток підприємства, помножений на маржу. Валовий прибуток – це всі гроші, які принесло вкладення.
Якщо ви не знаєте маржу, але знаєте собівартість і націнку, дохід від вкладень рахується таким чином: валовий прибуток мінус собівартість, де собівартість = дохід мінус націнка, а дохід = гроші за одиницю продукту, які заплатив покупець.
Розмір вкладень – це сума, в яку включені вартість послуг маркетолога, рекламний бюджет і оплата сервісів, які використовуються для запуску рекламної кампанії, акції або реалізації конкретного рішення.
Як підрахувати ROMI на практиці
Припустимо, ви хочете з’ясувати, що ефективніше спрацьовує: реклама в Google або email-розсилка. Для наочності розглянемо умовний приклад для компанії, яка торгує пилососами. Всі цифри взяті з голови.
В системі аналітики ви бачите, що контекстна рекламна кампанія в пошуковій системі забезпечила транзакції на $4500, а листи – на $2900. Маржа – 20%. Хто заробив більше?
Email-розсилка:
Розмір вкладень = тариф по сервісу розсилок + оплата копірайтеру = $300
Дохід від вкладень = $2900 * 20% = $580
ROMI = (580 – 300) / 300 * 100% = 93% або на кожен вкладений долар ви заробили 93 цента
Google Ads:
Розмір вкладень = послуги контекстолога + бюджет на рекламу = $500
Дохід від вкладень = $4500 * 20% = $900
ROMI = (900 – 300) / 300 * 100% = 133% або на кожен вкладений долар ви заробили $1,33
Які складнощі можуть виникнути
Маркетолог може не знати маржу, собівартість або націнку. Щоб відстежити продажу по кожному каналу реклами, потрібно правильно налаштувати систему аналітики. Покупки можуть відкладати на потім, крім того, клієнт може здійснювати їх повторно, вже після завершення рекламної кампанії. Часто клієнт бачить рекламу в інтернеті, а покупки робить по телефону. Для підвищення точності розрахунків знадобиться CRM-система, коллтрекінг і наскрізна аналітика.
Втім, якщо ви впевнені в прозорості механіки рекламної кампанії, можете точно відстежити джерела транзакцій, працюєте переважно з онлайн-заявками, то показники окупності інвестицій допоможуть поставити точний вектор розвитку вашого бізнесу!


Чек-лист
"Створення
системи маркетингу
в бізнесі"