БЛОГ

ЯК ПІДПРИЄМЦЮ КОНТРОЛЮВАТИ СПЕЦІАЛІСТА ПО ТРАФІКУ 

Як ви вже знаєте, без правильно налаштованого трафіку, продажів на сайті не буде. Щоб потік відвідувачів був цільовим і постійним, а сам трафік потрапляв в воронку продажів, яку так трепетно вибудовували в рамках системного підходу до маркетингу, потрібен грамотний фахівець.

Самостійно контролювати трафік-менеджера – завдання складне. У його веденні десятки метрик, які грізно звучать, але навряд чи про щось вам скажуть: кліки, ціна цілі, CTR, CPC, CPM, CPV, CR, сеанси, ставки, покази, bounce rate, CPO, CPL. Безумовно, вони потрібні маркетологу. Власнику бізнесу, який хоче зрозуміти, скільки прибутку приносять вкладення в рекламу, потрібні лише базові метрики. Давайте розбиратися, які показники вам потрібні в першу чергу.

Кількісні показники

Допомагають зрозуміти, чи запустилася реклама і скільки людей щодня відвідують ваш сайт. Метрики дозволяють оцінити, наскільки точно підібрана аудиторія.

1.Відвідуваність сайту – цифри, які дають зрозуміти, скільки людей відвідують сайт. Період відстеження може бути будь-яким: день, тиждень, місяць, квартал, рік. Попросіть фахівця відобразити результати по кожному джерелу трафіку окремо, щоб побачити який канал забезпечує основну частку відвідувань.

2. Тривалість сеансу – показує, скільки користувач в середньому проводить на сайті. Якщо тривалість візиту дуже обмежена, швидше за все, трафік-менеджер навів на сайт нецільових відвідувачів або проблема в посадковій сторінці. Переконайтеся, що сайт нормально працює у всіх браузерах на мобільних девайсах, планшетах і комп’ютерах.

3. Кількість сторінок, що переглядаються – говорить про залучення користувачів, які потрапили на сайт. Звичайно, доречно тільки для тих ресурсів, де є кілька сторінок.

4. Кількість показів рекламного оголошення – відображає, скільки разів ваша реклама відображалася на пристроях користувачів.

5. Охоплення – говорить про те, скільки унікальних користувачів побачило рекламне оголошення хоча б один раз. Охоплення не дорівнює кількості показів. Якщо охоплення 1000 чоловік, а кількість показів – 1200, значить хтось з 1000 охоплених користувачів побачив рекламу більше 1 разу.

Якісні показники в звіті говорять про фінансові результати

1. Кількість лідів (загальна і окремо з Google Ads, Facebook, Instagram, SEO) – щоб розуміти, звідки йдуть заявки і дзвінки. Відразу видно, де ви добре представлені, а над яким джерелом потрібно попрацювати.

2.CR з трафіку в ліди (конверсія в заявки і дзвінки) – дає зрозуміти, наскільки добре сайт конвертує відвідування в продажу. Зверніть увагу, що конверсія залежить не тільки від фахівця по трафіку. На неї впливає якість продаючого сайту, УТП, ціна товарів і послуг.

Наприклад, по рекламному оголошенню з Google прийшло 2000 відвідувачів, з них 50 залишило заявку. CR google ads = 50/2000 * 100% = 2,5%.

З Facebook прийшло 800 чоловік, з них 24 залишили заявку. CR facebook = 24/800 * 100% = 3%.

Коефіцієнт конверсії для Фейсбук вище.

3.CPL за джерелами (cost per lead, ціна заявки) – показує, у скільки обходиться лід по конкретному каналу залучення відвідувачів. Порівнявши CPL по Google і Facebook, ви зможете зрозуміти, де клієнт дешевше.

Наприклад: CPL google ads – 5 доларів, CPL facebook – 3 долари. Значить, вартість залучення клієнта з Фейсбук обходиться на два долари дешевше.

4. CPO за джерелами (cost per order, ціна покупки) – показує, у скільки обходиться продаж по конкретному каналу залучення відвідувачів.

Наприклад: CPO google ads – 5 доларів, CPO facebook – 9 доларів. Значить, вартість одного продажу в Фейсбук обходиться на чотири долари дорожче.

5. CR з ліда в продаж (конверсії з заявок в продажу) – метрика, яка показує, скільки лідів в результаті зробили покупку і завершили цикл угоди. Тобто, конверсія з ліда в продаж. По кожному джерелу вимірюється окремо. Багато в чому залежить від роботи відділу продажів. Якщо оператори не здатні якісно обробляти заявки і втрачають лідів, звинувачувати фахівця по трафіку в цьому не можна. Крім того, потрібні CRM, наскрізна аналітика, коллтрекінг.

CPL, СR з ліда в продаж і CPO треба розглядати разом. Наприклад, спираючись на наведені вище дані, можна зробити наступний висновок: хоча ціна ліда з Google вище, цей канал трафіку виглядає краще, так як кожен лід стає покупцем; для Facebook ситуація суперечлива – ціна за ліда нижче, але покупцем стає кожен третій, через що цей канал залучення трафіку гірше окупається. Дані умовні.

6. ROI або коефіцієнт окупності – показує, як повертаються маркетингові інвестиції. Його треба заміряти як для кожного джерела трафіку, так і для рекламного бюджету в цілому. Він вимірюється у відсотках. Дає можливість порівняти ефективність різних джерел. Значення може бути як позитивним, так і негативним. Формула:

ROI = (Дохід від вкладень – розмір вкладень) / Розмір вкладень * 100%

P.S. ROI працює, якщо у бізнесу є CRM-система і налаштована наскрізна аналітика.

7. CPI (cost per install, ціна установки додатка) – стане в нагоді, якщо ви просуваєте додаток. Показує, скільки ви платите за одну установку. Може рахуватися для кожного джерела окремо. 

Список показників може бути розширено. Все залежить від продукту.

Создание системы маркетинга в бизнесе

Чек-лист

"Створення
системи маркетингу
в бізнесі"

Создание системы маркетинга в бизнесе

Чек-лист

"Створення
системи маркетингу
в бізнесі"

Автор:

Олександр Сірак

Рекомендовані публікації