БЛОГ
ЧОМУ ЧАТ-БОТИ НЕ ПРАЦЮЮТЬ


В ідеалі, він повинен рекламувати продукт, замінювати менеджера з продажу, нагадувати про акції, а коли потрібно – давати консультації. У житті чим більше завдань покладено на «робота», тим нижче його ефективність. У нього повинна бути тільки одна функція, інакше потенційні клієнти підуть, так і не зрозумівши, що ви хочете.
Для різних етапів продажу потрібні різні боти: один буде розсилати корисний матеріал і «утеплювати» потенційних клієнтів; інший – допоможе замовити товар.
Хто цільова аудиторія чат-бота?
В ідеалі, люди, яким цікавий ваш продукт. Вони самі встановлять відповідний додаток, знайдуть контакт, почнуть діалог, здійснять покупку. В житті не всі користувачі мережі вміють працювати з чат-ботами. «Робот» в Facebook? А що якщо аудиторія користується Viber?
Крім того, ЦА треба знайти і направити в месенджер. Звідки про вас дізнаються і що переконає почати діалог? Треба скласти портрет клієнта, з’ясувати його потреби, дізнатися, які у нього вимоги до продукту. Знайти його в мережі і переконати, що ви допоможете впоратися з його проблемою, розташувати до себе і підштовхнути до взаємодії з ботом. На допомогу прийдуть контекстна реклама, таргетовані оголошення в соціальних мережах, продаючий сайт.
Що робити, якщо людина відписалась?
Вирішили перевести всю комунікацію в месенджер? Від настирливих повідомлень клієнти можуть втомитися і відписатися. Що далі? Контакт втрачений? Як знайти втрачених потенційних клієнтів? Де їх шукати? Як переконати повернутися, якщо вони більше не хочуть спілкуватися з ботом? Краще диверсифікувати канали – покласти на «роботів» нагадування і сервіс, а на email – експертний контент, персональні пропозиції, комунікацію з брендом.
Висновки
Чат-боти доповнюють систему маркетингу, але не замінюють інші її елементи. Насамперед, впровадьте систему маркетингу, а вже потім думайте, де буде корисний «робот».


Чек-лист
"Створення
системи маркетингу
в бізнесі"